Home Svaštara VREME JE DA ŠKOLE PRIHVATE TERENSKU NASTAVU I UČENJE NA OTVORENOM

VREME JE DA ŠKOLE PRIHVATE TERENSKU NASTAVU I UČENJE NA OTVORENOM

69
0
Pixabay License

Ja, kao i svi učitelji, već neko vreme slušam o prednostima učenja na otvorenom. Ali biću iskren, to nije bilo nešto na štа sam previše obraćao pažnju, i već sam se nekoliko godina odupirao tome. Promena škole pre nekoliko godina mi je promenila mišljenje o terenskoj nastavi, otvorilo mi je oči pred predivnim iskustvima koja deca mogu da imaju.

Izvršena su mnoga istraživanja o prednostima učenja na otvorenom. Doduše, nemaju sve škole velike ili čak prikladne prostore na otvorenom, ali čak i mali prostori mogu pomoći u učenju i omogućiti istraživanje i kreativnost na nove načine.

Nešto što nisam uspeo da shvatim u prethodnim godinama bilo je prednosti koje učenje na otvorenom može doneti u razvoju „celog deteta“: u područjima kao što su samopouzdanje, društvene veštine, motivacija i koncentracija, a da ne spominjem poboljšanje jezičnih i komunikacijskih veština.

Često, deca koja se bore s nesigurnošću unutar ograničenja učionice često „cvetaju“ na otvorenom, gde se mogu osećati manje ograničeno i nezavisnije u učenju i otkrivanju. Učenje na otvorenom daje priliku da posmatrate celo dete u drugačijem kontekstu i pruža deci mogućnost da nude ideje i pitanja spontano, umesto da uvek odgovore na pitanja odraslih unutar ograničenja učionice.

Učenje na otvorenom stvara mogućnosti. Štaviše, kada deca vide odrasle da se zabavljaju i da su opušteniji u nastavi – kao što je često slučaj nakon što se izađe napolje – to ima uticaj na to kako deca vide njihovo učenje u celosti. Dete u mom razredu, s mnogo loših školskih iskustava, me je videlo kako trčim okolo tokom igre i komentarisalo je nastavniku fizičkog da nikada pre nije video nastavnika kako se igra s razredom i kako je to lepo. Ovo je pomoglo u promeni već uspostavljenih negativnih asocijacija o ulozi nastavnika.

Ono što najviše volim kod terenske nastave je da vidim svoj razred u drugačijem svetlu. Uloge deteta mogu se promeniti, a razlike između učenika koje su se mogle pojaviti u učionici možda se neće pojaviti vani. Posmatrao sam decu koja su srećna unutar učionice kako se zaista otvaraju i preuzimaju ulogu vođe tokom učenja na otvorenom. I video sam decu koja ne učestvuju uvek tokom razgovora i slušanja u razredu, ali pokazuju izvrsne komunikacione veštine tokom učenja na otvorenom. Sve je to promenilo način na koji ocenjujem svoje učenike u tim područjima: učenje na otvorenom daje više mogućnosti za postizanjem rezultata.

Deci je potreban prostor za učenje i obavljanje određenih stvari u većoj meri. Na otvorenom imaju prostora da budu glasni, neuredni, da trče, skaču, penju se i kreću se na različite načine. Mogu se uključiti sa svojim čulima i prihvatiti različite spoljne elemente tokom cele godine, ne samo kada je sunčano. Video sam i razliku u tome šta deca vole da rade vikendom: više dece sada uključuje svoje porodice u aktivnosti na otvorenom.

Pretpostavljam da je smisao u pisanju ovoga da, ako ste bili poput mene i malo neodlučni o tome bi li održali terensku nastavu ili ne, molimo vas da probate. Deca će naučiti toliko puno od toga, vi ćete naučiti puno toga o njima.

Adam Black je učitelj razredne nastave u Škotskoj koji je primio Britansku kraljevsku medalju za podizanje svesti o mucanju.

https://iskra-waldorf-hrvatska.hr/vrijeme-je-da-skole-prihvate-terensku-nastavu-i-ucenje-na-otvorenom/

 

OSTAVI KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here