Čitanje deci ima enorman uticaj na njihov akademski uspeh i roditelji bi trebali da im čitaju već od rođenja, ističu stručnjaci s američke Akademije pedijatara.
Pričanje priča ili čitanje u ranim fazama života zaista može biti predskazatelj koliko će deca biti napredna u vrtiću, predškolskom dobu, u školi, a i u kasnijem obrazovanju, piše Daily Mail.
– To ne znači da učite dvomesečno dete da čita – ističe dr. Danete Glasi.
Pevanje, igranje, pričanje i slaganje rima su među aktivnostima koji promovišu ranu pismenost. Što dete bude starije možete mu više čitati priče, slikovnice, pokazivati sličice prikladne njegovim godinama.
Većina pedijatara se slaže da gadžete i današnju modernu tehnologiju treba skloniti od male dece, pogotovo do njihove druge godine jer to drastično utiče na njihov rečnik.
Jedan od razloga je što tada roditelji s njima manje razgovaraju, kao i kada je uključen televizor, a deca dokazano najviše reči uče od svojih roditelja.
Piše Jelena Kramar