Пројекат (У)читај књигу је настао пре неколико година са циљем да промовише читање и развијање љубави према књизи.
Назив је добио од речи учитај коју деца користе када добију нову компјутерску игрицу. Полазећи од интересовања деце за игрицама, настала је књига ИГРИЦА ЛАВИРИНТ о дечаку Василију који се налази у игрици и прелази с једног нивоа на следећи ниво решавајући загонетке, мозгалице и проблеме.
Радионица-размишљаоница је настала са циљем да се деца мотившу за читањем књига и примену знања. Успешно је реализована у више основних школа и библиотека у претходном периоду.
Аутор пројекта, романа и радионице учитељица Татјана Ковачев, професор разредне наставе у основној школи „Бора Станковић“ – Каравуково, је позвала колеге да се придруже пројекту и обележе Дан дечије књижевности. Иако је учешће у пројекту волонтерско, без икаквих сертификата и потврда, пријавило се више десетина учитеља, наставника српског језика, библиотекара и стручних сарадника из 32 школе. Добили су сценарио за радионицу, упутство, захвалнице за учешће и одломак из књиге Игрица лавиринт.
Радионица – размишљаоница се сатоји из два дела.
У првом делу су ученици добили информације о обележавању Дана дечије књиге, а затим су позвани на једно путовање занимљивим превозним средством. Управо је то била прва загонетка, а за њом су се низале још неке загонетке, проблеми, мозгалице и задаци из математике.
Своје задовољство и задовољство ученика, наставници су изразили кроз извештаје које су послали аутору.
Посебно су истакли да се деци веома допало замишљено путовање, да су били мотивисани, заинтересовани, активни, а било је и духовитих и необичних решења.
У другом делу радионице је представљен одломак из романа Игрица лавиринт. Ученици су помогли јунаку романа Василију да реши проблем и пређе на следећи ниво игрице. На крају радионице, реализатори су препоручили читање књига.
Циљ је постигнут јер су у неколико школа после радионице, ученици посетили школске библиотеке и позајмили књиге по свом избору или препоруци библиотекара.