Evo još jednog lepog primera komunikacije s decom „vrtićkog“ uzrasta iz kojih najviše mogu profitirati i koja im pomaže da iskoriste svoje potencijale. Učimo od onih s iskustvom!
Tekst: Jasna Sršen, vaspitačica i autorka
Lepo toplo vreme. Deca iz vrtića na igralištu igraju se raznih skakućućih igara. Grupa dečaka je igrala već nekoliko dana fudbal. Imali su u ekipi dečaka koji je trenirao fudbal u nekom klubu. Bio je sav u fudbalu. Da je mogao, i spavajući bi ga igrao. Njemu je bilo dopušteno da bira i golmana i sudiju. Zarazio je svoje društvo fudbalom. Učio ih je ono s čim je ovladao na treninzima u klubu. Dobio je i novo ime – Naj!
Lopta je bila inače dosta nestašna. Tog dana bila je jako nestašna. Biće da joj je dosadilo da je stalno šutiraju. Svako malo odluči da se odmori i hop preko ograde. Deca nisu mogla da izlaze na ulicu, jer je put bio vrlo blizu. Ulica je bila uska. Čekali su da naiđe koji prolaznik i doda im loptu. Uvek su veselo zahvalili prolazniku:
– Hvala čiko, baš ste dobri!
Prolaznicima se sviđalo što su djeca bila kulturna i uvijek bi im pomogli prelazeći i s druge strane ulice da im dodaju loptu. Lopti je dosadilo da se vraća. Odluči da promeni putanju bežanja. Skočila je ravno kod jednog komšije u dvorište. Zabrinutost na licima fudbalera je bila očigledn. Ekipno su dotrčali do vaspitačice i izneli problem:
– Vaspitačice, lopta je otišla kod komšije u dvorište! Šta ćemo sada?
– To je vrlo nestašna lopta! Zamolićemo komšiju da vam je dobaci, a vi je urazumite! Ta to je vaša lopta. Ona je deo vašega tima. Bez nje nema igre.Trebala bi da bude dobra kao i vi. Recite joj da igra ”fer”. Tako rade pravi sportisti. – odgovorila je vaspitačicaa i učinila potrebne sportske korake da lopta dođe u teren.
Mislila je da je problem rešen. Ta, mališani su bili pametni! Razumeli su više nego što odrasli mogu misliti da razumeju. Ekipa je veselo nastavila igru.
http://sasabooks.blogspot.com/2018/10/blog-post_9.html