Home Predstavljamo NOVI VRTIĆ U NOVOM SADU: „LJUBAV, VERA I NADA“ UČI MALIŠANE KROZ...

NOVI VRTIĆ U NOVOM SADU: „LJUBAV, VERA I NADA“ UČI MALIŠANE KROZ PODRŠKU SAMOSTALNOM RAZVOJU

155
0

U ovom trenutku, Montesori program nije nov u svetu, ali ni u Srbiji – poznato je da ima brojne prednosti u pedagoškom i psihološkom aspektu, zbog čega je sve zastupljeniji ne samo u obrazovnim ustanovama, već i u domovima.

Najbolji Montesori program je onaj koji se bazira na što boljim uslovima da se dete podrži u rastu i razvoju, uz puno ljubavi i razumevanja. Upravo je sada prilika da, kao roditelji, svom mališanu pružite najbolju negu u novoj Predškolskoj ustanovi Dečija kuća „Ljubav, vera i nada“ u Kosovskoj 21, u samom centru Novog Sada.

Kako za 021 pojašnjava dečija psihološkinja u ovoj ustanovi Gorana Vidović, Montesori pristup krajnje je jednostavan za razumeti, ali ne i za primeniti. Naime, potrebna je dobra organizacija i poznavanje individualnih potreba dece, a kako bi cela priča imala smisla i, na kraju krajeva, roditelji bili upoznati sa načinom na koji njihov mališan provodi vreme i uči da razmišlja.

„Montesori program podrazumeva individualni pristup detetu, što znači da poštujemo detetova interesovanja i najznačajnije je da dete uči iskustveno. Postoji nešto što se zove pripremljena sredina i ona podrazumeva centre interesovanja – praktični, senzorni, matematički, jezički i kosmički centar, a deca na raspolaganju imaju svoje didaktičke materijale po kojima se radi. Ono što je ključno je da dete samo bira materijale sa kojima će raditi i kojima će se igrati, a vaspitači su tu da prate decu i da im pokažu kako se materijali koriste. Time se prate interesovanja svakog deteta i podržava njihova individualnost“, navodi Vidović za naš portal.

Svaka, pa i Montesori sredina, ima određena pravila, ali deca unutar pravila uvek imaju izbor, pojašnjava Gorana Vidović iz PU Dečija kuća „Ljubav, vera i nada“.

„Na primer, svaki materijal postoji u jednom primerku. Ako neko dete želi da se igra sa materijalom, ali je on u tom trenutku zauzet, mora da sačeka da drugar ili drugarica završi svoje vreme. Deca se na taj način uče poštovanju prvenstva reda, samostalnosti, a i materijali imaju kontrolu greške pa deca sama shvate gde su pogrešila i tako im se jača samopouzdanje i sigurnost – to nam je najvažnije. Tako će biti spremniji za život“, dodaje dečija psihološkinja Gorana Vidović.

„POMOZI MI DA URADIM SAM/A“

Stručni kadar u Dečijoj kući „Ljubav, vera i nada“ tesno i redovno sarađuje sa roditeljima, u cilju da im približi svaki aspekt rada u ovom vrtiću. U okviru Montesori programa, poseban akcenat se stavlja na praktične aktivnisti, pojašnjava naša sagovornica.

„Deca sama postavljaju u prilagođenoj kuhinji i trpezariji svoje obroke, imaju kecelje, nose tanjire na pranje posle obroka i budu posle jako ponosni kad uspeju, te nam se i pohvale. Naravno, mi te tanjire kasnije operemo u mašini za sudove (smeh). To je taj podsticaj samostalnosti i rast samopouzdanja na kojima će vam dete biti jako zahvalno. Stoga se ne ustručavajte i uključite svoje dete u usisavanje stana, brisanje prašine, dajte pažnju detetu i prostor da se oseća korisnim i osećaćete se i vi bolje i korisnije“, zaključuje naša sagovornica.

https://www.021.rs/story/Novi-Sad/Vesti/252963/Novi-vrtic-u-Novom-Sadu-Ljubav-vera-i-nada-uci-malisane-kroz-podrsku-samostalnom-razvoju.html

OSTAVI KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here