Home Svaštara NAUČNICI SAVETUJU KAKO NAGOVORITI DECU DA JEDU POVRĆE

NAUČNICI SAVETUJU KAKO NAGOVORITI DECU DA JEDU POVRĆE

83
0
A cute young boy with his head on the table while holding a piece of broccoli on his fork

Mnogi roditelji nikako ne mogu da nagovore svoju decu da jedu povrće. Brojna uveravanja i objašnjavanja kako je povrće jako zdravo kod neke dece nemaju nikakvog učinka. Neki pribegavaju metodama kao što su podmićivanje ili nagrađivanje.

Međutim, psiholozi sa Univerziteta Gent iz Belgije su u svom istraživanju došli do zaključka kako roditelji ne bi trebali nagraditi svoju decu kada pojedu povrće već bi im ga trebali uvek iznova nuditi.

U njihovoj studiji je učestvovalo 98 predškolaca. Deci je bilo ponuđeno 10 vrsta povrća: prokolice, grašak, gljive, tikvice, cikorija, španat, cvekla, karfiol, komorač i praziluk. Povrće se kuvalo na dva načina: na pari i u vodi. Od svog povrća cikorija se deci najmanje sviđala.

Naučnici su deci dali cikoriju skuvanu na pari te su im rekli da sami odluče koliko će je pojesti, ali nisu smeli da dele obrok sa svojim prijateljima. Nakon osam minuta, deca su morala odlučiti je li je jelo “mljac”, “tako-tako” ili “bljak”. U ocenjivanju su koristili nacrtana lica koja predstavljaju njihove osećaje.

Ispitivanje je trajalo mesec dana, a naučnici su ovaj postupak sprovodili dva puta nedeljno. Nakon osam nedelja proveli su dodatni test ukusa.

Deca su bila podeljena u tri grupe. Jednoj grupi dece je ponuđena cikorija nekoliko puta bez daljnjeg ohrabrivanja. Ostala deca su dobijala naljepnice, igračke ili reči pohvale. Nakon testa, rezultati su pokazali kako se cikorija svidela deci (81%) u grupi u kojoj nije bilo ohrabrivanja, a u grupi koja je bila nagrađivana taj broj je bio manji (68%).

Stručnjaci su rekli: “Svi roditelji znaju kako je teško nagovoriti svoju decu da jedu povrće, a mnogi od njih im nude nagrade ili poslastice ako ga deca pojedu. Rezultati našeg istraživanja su pokazali kako je najbolje deci stalno nuditi povrće i na takav način velik broj dece će ga s vremenom zavoleti.”

Istraživanje je objavljeno u časopisu Food Quality and Preferance.

OSTAVI KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here