Home Svaštara KAKO OHRABRIVATI ŽELJU ZA PISANJEM KOD MALOGA DETETA?

KAKO OHRABRIVATI ŽELJU ZA PISANJEM KOD MALOGA DETETA?

69
0

Detetov prelaz na pisanje možete olakšati na nekoliko vrlo jednostavnih načina. Sve njegove napore prihvatite kao dobrodošle, pomognite mu da uoči sve delove slova, odnosno reči te uključite pisanje u što je moguće više svakodnevnih aktivnosti.

Vrlo je važno da cenite prve detetove napore da se izrazi pisanjem jer se tako podstiče dete da istražuje proces pisanja i budi se u njemu želja za svladavanjem novih veština.

Prve pokušaje pisanja tako možete popratiti komentarima: “Vidim da si puno toga napisao ispod crteža.” Ako ne možete da pročitate šta je dete napisalo, možete reći: “Reci mi na šta si mislila kad si ovo pisao/la.”

Deci koju su spremna za naprednije faze pisanja možete pomoći tako da izdvojite delove slova ili reči. No, od presudne je važnosti tačno presuditi stepen detetove spremnosti. Deca trebaju puno mogućnosti za eksperimentisanje s materijalima za pisanje pre nego što steknu koordinaciju prstiju i šake za izvođenje određenih pokreta u pisanju.

Ako ih požurujete, možete izazvati nepotrebnu frustraciju i obeshrabriti ih.

Mnoga deca svladavaju fazu po fazu, bez asistencije sa strane, no neka imaju koristi od raščlanjivanja slova ili reči, uz vašu pomoć.

Ako dete vešto stvara linearne ponavljane crteže, izdvajanje oblih i ravnih delova može mu pomoći u stvaranju oblika sličnih slovima. Deci koja su u fazi pisanja oblika sličnih slova dobro je objasniti i pokazati kako se oblikuje pojedino slovo jer će im to pomoći da ih vernije pokažu.

 Najvažnije je da decu podstičete i pružate im podršku u svladavanju pisanja, a ne da ih ocenjujete i umanjujete njihovo oduševljenje. 

Puno svakodnevnih događanja daju deci razlog za pisanje ako ih i vi podstičite aktivnostima.

Napravite listu čekanja kojom ćete deci olakšati čekanje omiljene, i, među svom djecom, popularne aktivnosti. Umesto da vi pišete imena dece, prepustite to njima. Morate pritom prihvatiti sve načine na koje deca u pojedinoj fazi pišu i ne smete pokazati nezadovoljstvo, jer će odmah izgubiti hrabrost i volju.

Druga situacija koja motiviše decu na pisanje je pisanje imena na likovne radove ili na mesta za sedenje za vreme ručka. 

Imajte na umu da su strpljenje, podrška, volja i trud ponekad presudni faktori kad je u pitanje svladavanje pisanja.

OSTAVI KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here