Home Svaštara KAKO DA POMOGNETE MALIŠANIMA DA PRONAĐU SVOJU KREATIVNOST KROZ OBLAČENJE?

KAKO DA POMOGNETE MALIŠANIMA DA PRONAĐU SVOJU KREATIVNOST KROZ OBLAČENJE?

52
0
https://www.pexels.com/photo/a-young-girl-in-beige-sweater-and-pink-pants-wearing-sunglasses-8084059/

Videti te male ljude na ulicama koji se oblače poput odraslih, samo u svojoj minijaturi, predstavlja uličnu atrakciju koja ne može da dosadi. Mališani će sve od komada odeće poneti i svaki modni ,,promašaj’’ će im se oprostiti, u stvari – neće im se uopšte ni zamerati.

Moda je jedno zanimljivo sredstvo pomoću kojeg pokušavamo da izrazimo sebe. Mališane od najranijih dana treba da učimo da budu svoji i da uvek tragaju za načinima kako će svoju autentičnost podeliti sa drugima.

Saznajte više gde, kako i na koji način im možete pomoći da svoju kreativnost ispolje na najbolji mogući način.

NEKA VAŠE DETE ZAMISLI DA JE DIZAJNER

Dete možete povesti sa sobom u kupovinu i pustiti ga da on izabere šta mu se učini zanimljivim. Međutim, deca, pogotovu manja, obično nemaju ni volje, a ni strpljenja, da to rade. Nekoj deci će se svideti, pa će se navići i očekivati da tih aktivnosti bude stalno. Ni to nije dobro za njih, a ni vaš novčanik ne bi bio oduševljen.

SOBNA REVIJA MODE

Mi vam nudimo zabavniji predlog – neka vaše dete bude modni dizajner ili stilista koristeći stvari koje već poseduje. Pre revije možete zajedno prelistati neki časopis ili online magazin i razgovarati sa mališanima o tome da li im se sviđaju određeni komadi odeće i zbog čega ne, za koju priliku bi obukli tu suknju ili bluzu.

Neka mališan od već nošenih stvari u svom ormaru napravi drugačije kombinacije, možda i nešto nesvakidašnje. Možete napraviti i razne izazove, na primer da jednu žutu suknju mora da uklopi sa 10 različitih komada koji neće imati na sebi žutu boju, ili na koji način može sve nositi maramu sem na glavi ili oko glave (na primer može je zakačiti na tašnicu, ili vezati oko ruke, oko grudi kao top majčica za plažu ili oko struka kao suknja).

https://pixabay.com/photos/rain-umbrellas-kids-childhood-3599085/

Dečaci su najčešće manje zaintersovani za modu od devojčica, međutim, sa njima možete raditi koje kombinacije se slažu (po bojama, dezenu) uz njihov omiljeni autić, loptu i slično; pa bi i taj predmet bio deo ,,revije’’.

RADIONICA NAKITA

Ova radionica je idealna za devojčice jer sve devojčice vole nakit. Međutim, dečacima može biti zanimljiva ukoliko žele da nešto lično ugrade u komad nakita koji mogu pokloniti baki, tetki, sestri ili drugarici.

Narukvice i ogrlice se mogu praviti pomoću providne sajle ili debljeg konca, onog za vez (možete sve te sitnice naći u kineskim robnim kućama), i šarenih plastičnih ili papirnih slamčica za sokove. Oni slamčice mogu seckati i onda nizati na sajlu ili konac. Takođe, u već pomenutim kineskim radnjama možete naći materijal baš namenjen za pravljenje nakita (privesci, kukice, kačaljkice, perlice). Ukoliko želite da se posebno posvetite ovoj radionici, predlažemo da se naoružate na tim mestima kojih ima na svakom ćošku.

OBNOVA STARE ODEĆE

Koliko god volela da se lepo obuku, deca mnogo više vole da se igraju, trče i skaču. A uz to je neminovno i padanje. Nemojte ih grditi ukoliko se isprljaju ili pocepaju. Naučite ih da odeću treba da cene i čuvaju, ali da nije smak sveta ukoliko se dese takvi neki događaji.

To bi bila idealna prilika da nauče kako da poprave – zašiju i zakrpe. Malo veću decu možete naučiti kako se pažljivo koristi igla i konac, te u pozamanterijama kupiti različite nalepnice, aplikacije, kojima bi mogli zašiti rupe.

Ako se neka bluza ili rolka ne sviđa više vašem detetu, pokažite im tehniku osvežavanja ,,izgustiranih’’ stvari. Te nalepnice ili šarene dugmiće mogu ušiti na nekom mestu, čak iako nema praktične potrebe za njima. Tako će deci biti zanimljivo da ponovo nose istu stvar, samo sada sa drugačijim raspoloženjem.

DOZVOLITE IM DA SE OBLAČE ŠAŠAVO ALI IH NAUČITE I ŠTA JE KODEKS OBLAČENJA

Koliko god da je simpatično videti te male ljude kako odraslo nose sve te kombinacije za velike, treba im dozvoliti da spajaju nespojivo. Šašave čarapice i sandale, različiti printovi i boje koje ne idu – jer da li zaista postoji nešto što u (dečjem) svetu ne ide i što se može okarakterisati kao modni promašaj?

Usmerite ih na prave vrednosti koje se neprimetno izgrađuju kroz oblačenje – a to je kako da nauče da prepoznaju kod sebe ukus koji utiče na stav, a stav bi valjalo imati kako u oblačenju, tako i u ostalim sferama života, javnim i privatnim. Naučite ih da se taj stav, kao i ukus, može menjati i da kako budu odrastali da će biti sve više ljudi koji će se po ukusu i stilu razlikovati od njih i da je to sasvim u redu. Naučite ih da čuvaju i poštuju svoje i tuđe stavove, kao i da to očekuju od drugih.

Skrenite im pažnju na važnu činjenicu – odelo ne čini čoveka, ali da je danas to jedan od alata neverbalne komunikacije sa drugima. Markirana garderoba ili polovna odeća – objasnite ima da cena ne znači uvek kvalitet i da je važno da obraćaju pažnju na kvalitet materijala (koliko je mekan i prijatan) i da li im je neki komad zaista potreban ili ga već imaju kod kuće.

Takođe im možete pričati o različitim kodeksima oblačenja – šta i kako se nešto nosi i za koju priliku, zašto se nešto smatra nepristojnim oblačenjem i kako to izbegavati.

Moda nije sam izmišljena potreba kupoholičara, već neki vid slobode koje poklanjamo sebi i prilika da tu slobodu uočimo kod drugih.

Katarina Nikolić

 

OSTAVI KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here