Home Svaštara KAKO DA KOD DECE ZAMENITE NEZDRAVE GRICKALICE ZDRAVIM OPCIJAMA?

KAKO DA KOD DECE ZAMENITE NEZDRAVE GRICKALICE ZDRAVIM OPCIJAMA?

18
0
https://pixabay.com/photos/watermelon-berry-fruit-heart-2367029/

Kada je u pitanju ishrana naše dece, veoma je važno da im pružimo zdrave opcije umesto nezdravih grickalica. Ne samo da će ove zdrave alternative poboljšati njihovo zdravlje, već će takođe obezbediti i potrebne hranljive sastojke za pravilan rast i razvoj. U nastavku vam predstavljamo nekoliko načina kako da kod dece zamenite nezdrave grickalice zdravim opcijama.

DAJTE DECI ORGANSKE ZDRAVE NAMAZE I KEKSIĆE

Dajte svojoj deci najbolje što priroda može da ponudi, a organski zdravi namazi i keksići su ne samo slatki, već i ukusni i veoma zdravi. Uz ove zdrave alternative, možete zameniti nezdrave grickalice koje često deca vole da jedu.

Zašto su organski namazi od voća i povrća odlična opcija? Prvo, oni su bogati hranljivim sastojcima koji su neophodni za pravilan rast i razvoj dece. Voće i povrće su prirodni izvori vitamina, minerala, vlakana i antioksidanata koji pomažu u jačanju imunog sistema i održavanju dobrog zdravlja. Kada koristite ove namaze kao dodatak ili namaz na hlebu, obezbeđujete deci važne hranljive materije koje su im potrebne za pravilan razvoj.

Druga prednost organskih namaza je njihov ukus. Deca često imaju izražene preferencije za slatke i voćne ukuse, pa će im ovi namazi pružiti zadovoljstvo koje traže. Možete birati između različitih vrsta namaza, kao što su namazi od jagode, maline, kruške, šargarepe ili bundeve. Svaki od ovih namaza ima svoj jedinstveni ukus i možete ih kombinovati kako biste deci pružili raznolikost.

Kada je reč o zdravim keksićima, važno je da birate one koji su napravljeni od integralnih žitarica i prirodnih zaslađivača poput meda ili javorovog sirupa. Integralne žitarice su bogate vlaknima koja pomažu u regulisanju varenja i održavanju zdrave telesne težine. Takođe, one su izvor energije koja je potrebna deci za njihove svakodnevne aktivnosti.

https://pixabay.com/photos/cookies-walnuts-cinnamon-sticks-2991174/

Prirodni zaslađivači, poput meda ili javorovog sirupa, su bolja alternativa rafinisanim šećerima koji se često nalaze u komercijalnim keksićima. Ovi prirodni zaslađivači daju keksićima slatki ukus, ali takođe imaju i dodatne koristi za zdravlje. Na primer, med ima antibakterijska svojstva i može pomoći u jačanju imunog sistema.

Kada kombinujete ove zdrave namaze sa zdravim keksićima, pružate deci ukusne i hranljive obroke koji će ih zasititi i zadovoljiće potrebu za slatkišima. Osim toga, ove zdrave alternative su odličan način da decu naučite o važnosti pravilne ishrane i brige o svom zdravlju.

PONUDITE DECI VOĆE ZANIMLJIVIH OBLIKA

Istraživanja su pokazala da je pravilna ishrana ključna za zdravlje dece. Međutim, deca uglavnom više vole grickalice koje su pune šećera, soli i veštačkih aditiva. Kako bismo ubedili decu da jedu zdravije, važno je da im ponudimo ukusne i privlačne alternative.

Jedan od načina da decu zainteresujemo za voće je da ga pripremimo na način koji će im biti zanimljiv i privlačan. Možete iskoristiti svoju maštu i iseći voće u razne oblike koji će deci biti interesantni. Na primer, kriške jabuka mogu biti isečene u obliku zvezda, srca ili nekih drugih oblika koji će deci odmah privući pažnju.

Osim što će ovi zanimljivi oblici voća privući decu, oni će takođe podstaći njihovu maštu i kreativnost. Deca će biti oduševljena kada vide da voće može biti zabavno i da se može koristiti za igru, a mogu i da kreiraju svoju priču ređajući sve elemente. Ovo će im pomoći da razviju pozitivan stav prema voću i da ga prihvate kao deo svakodnevne ishrane.

Važno je napomenuti da je voće bogato hranljivim materijama kao što su vitamini, minerali i vlakna. Ono pruža deci energiju, jača njihov imunitet i pomaže u pravilnom rastu i razvoju. Osim toga, voće je prirodno slatko, što će zadovoljiti dečiju želju za slatkišima, ali bez dodatog šećera ili veštačkih aditiva.

Kako biste deci predstavili ove zdrave alternative, možete kreirati prelepe voćne tanjire ili voćne štapiće. Na taj način, deca će imati mogućnost da sami biraju i kombinuju različite vrste voća, što će ih dodatno motivisati da isprobaju nove ukuse.

Kada je reč o promovisanju zdravih navika ishrane kod dece, važno je biti dosledan i uporan. Nemojte odustajati ako deca na početku ne prihvate nove zdrave alternative. Ponudite im voće na različite načine i budite kreativni. Ubrzo će deca početi da uživaju u voću i da ga biraju kao prvi izbor umesto nezdravih grickalica.

UKLJUČITE DECU U PRIPREMU ZDRAVIH GRICKALICA

Uključivanje dece u pripremu zdravih grickalica može biti izuzetno korisno za njihov razvoj i zdravlje. Kada deca imaju priliku da budu deo procesa pripreme hrane, postaju zainteresovanija za hranu koju jedu. Ovo je sjajan način da decu motivišete da zamene nezdrave grickalice zdravijim opcijama.

Jedan od načina da uključite decu u pripremu zdravih grickalica je da zajedno pravite voćne štapiće od svežeg voća i napravite pravu svaštaru koja će sadržati sve. Možete koristiti različite vrste voća poput jagoda, banane, kivija ili ananasa. Deca mogu biti odgovorna za sečenje voća na manje komadiće, dok odrasli mogu biti zaduženi za sečenje voća na štapiće. Ovo je odličan način da deca nauče o različitim vrstama voća i njihovim nutritivnim vrednostima.

Dajte deci nožić za sečenje (naravno, uz nadzor odrasle osobe i tup nož) i dozvolite im da sami oblikuju voće. Ovo će im pružiti osećaj samostalnosti i ponosa, što će ih dodatno motivisati da konzumiraju voće koje su sami pripremili.

Još jedna opcija je priprema salate od povrća. Deca mogu biti uključena u pranje i seckanje povrća, dok odrasli mogu biti zaduženi za mešanje sastojaka i dodavanje preliva. Ovo je odličan način da deca nauče o različitim vrstama povrća i njihovim koristima za zdravlje. Takođe, salata od povrća je bogata vlaknima i vitaminima, što je važno za pravilan rast i razvoj dece.

Domaći humus je još jedna sjajna opcija za zdrave grickalice. Deca mogu biti uključena u proces pripreme humusa tako što će prati i čistiti namirnice, poput leblebija ili pasulja, i dodavati začine i sok od limuna. Ova aktivnost će im pomoći da razviju veće razumevanje o tome kako se hrana priprema i koji su sve sastojci potrebni. Humus je bogat proteinima i vlaknima, što je važno za energiju i zdravu probavu.

Kada deca budu uključena u pripremu zdravih grickalica, to će im pomoći da razviju zdrave navike i steknu veće razumevanje o tome kako se hrana priprema. Takođe, ovo će im pomoći da budu više zainteresovana za hranu koju jedu, jer će imati osećaj da su deo procesa. Deca će biti ponosna na svoje kulinarske veštine i biće motivisana da probaju nove i zdrave opcije.

Uključivanje dece u pripremu zdravih grickalica takođe može biti odlična prilika za provođenje kvalitetnog vremena sa porodicom. Možete zajedno istraživati nove recepte, razgovarati o nutritivnim vrednostima hrane i deliti iskustva. Ovo će jačati vezu između vas i vaše dece, dok istovremeno podižete svest o zdravoj ishrani.

Iskoristite ove predloge i pokažite vašoj deci da je i zdrava hrana ukusna hrana. Vaša deca će uživati u njihovom ukusu, a vi ćete biti mirni znajući da pružate svojoj deci najbolje moguće opcije za njihov razvoj i dobrobit.

 

OSTAVI KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here