Home Svaštara 15 GREŠAKA KOJE RODITELJI PRAVE U ISHRANI SVOJE DECE

15 GREŠAKA KOJE RODITELJI PRAVE U ISHRANI SVOJE DECE

191
0

Roditelji su često zabrinuti za opšte dobro svoje dece. Međutim, neki od njih nesvesno čine niz malih grešaka koje se mogu kasnije odraziti na navike i zdravlje mališana

Dete ne zna što je dobro za njega, to moraju znati roditelji i voditi ga u dobrom smeru. Takođe, ne zaboravite da vas dete kopira u svemu pa svojim primerom pokažite koliko je dobro i važno hraniti se zdravo.

I setite se kako su to radile majke od davnina – ne pojede li dete ručak, servirajte mu isto za večeru, a između mu nemojte dati ništa za grickanje. Prazan želudac će napraviti svoje i odjednom će se isti obrok činiti puno ukusnijim.

Uporno nutkanje hranom ili serviranje prevelikih porcija samo su neke od grešaka koje roditelji nesvesno čine, a „Brightside“ je izdvojio 15 najčešćih:

  1. PODMIĆIVANJE DESERTOM

‘Ako pojedeš salatu, možeš dobiti komad torte’ – rečenica je koju će mnogi roditelj izgovoriti u nadi da će dete zaista pojesti ponuđenu zdravu salatu. No hrana nikad ne bi smela služiti kao nagrada jer to u dečijem umu stvara pojmove ‘dobre’ i ‘loše’ hrane koji mogu u kasnijem uzastu voditi prema nezdravim obrascima hranjenja i manje zdravim odabirima.

  1. PRISILJAVANJE DA POJEDE

‘Nećeš se ustati od stola dok ne pojedeš supu’ – je loša taktika. Studije pokazuju da takvo forsiranje deteta da nešto pojede može u njemu razviti odbojnost prema određenoj hrani, a koje se neće rešiti ni u odraslom dobu.

  1. DRŽANJE NEZDRAVIH GRICKALICA IZVAN DOSEGA

Roditelji to često rade jer znaju kako se deca ne mogu kontrolisati kada su slatkiši i nezdrave grickalice u pitanju. Ali, studije pokazuju da će zato deca takvu hranu jesti kada nisu kod kuće. Najbolje rešenje je kupovati zdrave grickalice i držati ih tamo gde deca mogu doći do njih.

  1. DOSADNJIKAVO SERVIRANJE POVRĆA

Deca često ne vole da jedu povrće, ali puno će im biti ukusnije ako ga prelete nekim umakom, sirom ili maslacem. Dobra ideja je i maštovito serviranje na tanjiru, to PODSTIČE DECU DA POJEDU NEŠTO ZDRAVO.

  1. PRIHVATANJE TOGA DA JE DETE IZBIRLJIVO

Nemojte se nikada obeshrabriti u motivisanju dece da jedu zdravu hranu i nemojte tražiti izgovore tipa ‘Ne mogu tu ništa, moje dete je izbirljivo’. Deca se ne rađaju izbirljiva nego to nauče kroz život ako im roditelji previše ugađaju. Budite uporni u nastojanjima da dete jede zdravo, i uspećete.

  1. POSLUŽIVANJE PREVELIKIH PORCIJA

Imajte uvek na umu da je želudac deteta puno manji od vašeg pa toj činjenici prilagodite količinu obroka na tanjiru. Preveliki obroci decu vode u prejedanje, a time i do razvijanja loših prehrambenih navika.

  1. NAGRAĐIVANJE AKO SVE POJEDE

Još jedan loš način koji vodi nezdravom odnosu prema hrani. Ne terajte niti motivišite dete da pojede sve s tanjira, a posebno mu za to ne obećavajte neku nagradu. Neka pojede koliko može, a višak ostavi.

  1. NE UKLJUČIVANJE DETETA U KUVANJE

Izuzetno je važno uključiti mališane u pripremu hrane jer će je tada verovatnije poželeti da pojedu. Neka dete bude vaš saradnik u celom procesu, od dogovora šta će se kuvati, kupovine namirnica do pripreme i kuvanja. Osim što će tako radije pojesti obrok, naučiće i neke važne stvari za kasniji život.

  1. NE DOPUŠTANJE DA SE IGRA HRANOM

Iako ovo zvuči pomalo čudno na prvu, ima svoju logiku. Studije pokazuju kako je puno veća verovatnoća da će dete uživati u hrani ako mu dopustite da se malo poigra s njom na tanjiru, naravno u granicama normale, ne da vas njome gađa ili je razmazuje po zidu.

  1. SERVIRANJE NA DOSADNIM TANJIRIMA

Tanjiri za decu trebaju biti šareni jer im tako deluju privlačnije, a samim time i hrana servirana na njemu. Isto pravilo vredi i za hranu – što šarenija, to će je deca radije pojesti.

  1. SAMI RODITELJI SU IZBIRLJIVI

Ne možete dete uveravati da je nešto zdravo i to treba jesti, kada ono vidi da vi radite suprotno. Deca kopiraju svoje roditelje u svemu pa tako i u prehrambenim navikama. Imajte to na umu.

  1. DOPUŠTANJE DA SE JEDE PRED TV-OM

Istraživanja pokazuju kako trećina roditelja dopušta svojoj deci jedenje pred ekranom. Ali, to je vrlo nezdrava navika jer se tako nepotrebno pojede i do 10 posto više kalorija, objavljeno je u američkom časopisu ‘Clinical Nutrition’. Osim toga, puno je bolja i zdravija navika biti svestan onoga što se unosi u sebe i načina na koji se jede.

  1. BITI NA DIJETI PRED DECOM

Otvoreno govoriti o dijeti, višku kilograma i odbijanju hrane pred detetom, nije dobra ideja. Naime, ako dete dobije osjećaj da hrana dovodi do lošijeg izgleda, moglo bi kroz život razviti poremećaje u ishrani.

  1. NAGRAĐIVANJE HRANOM

I to je još jedan pogrešan potez koji rade mnogi roditelji. Recimo, kada kažu: ‘Uradi domaći zadatak pa češ dobiti kolač’. Ovakav način odgoja može dovesti do emocionalnog prejedanja kasnije tokom života.

  1. DAVANJE PREVIŠE GRICKALICA IZMEĐU OBROKA

Zamislite detetov želudac, malen je pa ako u njega celi dan ubacuje kojekakve slatkiše, nezdrave grickalice i zašećerene sokove, normalno je da neće pojesti kuvani obrok – jer ne može, nema mu gde stati. Stoga, dobro pripazite šta, kada i koliko unosi u sebe.

PIŠE ŽELJKA KRMPOTIĆ, 24SATATINA KOS, 24SATA

OSTAVI KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here