odlozeno-slusanje HTML5 Icon

ZBOG TEHNOLOGIJE DECA TEŽE DRŽE OLOVKE U RUKAMA

Zbog prekomerne upotrebe tehnologije deci postaje sve teže da drže olovke i hemijske, upozoravaju pedijatri i kažu da preterano korišćenje pametnih telefona i tableta sprečava mišiće prstiju da se razviju dovoljno kako bi deca pravilno držala olovku.

 

“Deca kada krenu u školu nemaju snagu i spretnost kao pre 10 godina”, kazala je glavna terapeutkinja u radu, u fondaciji „Heart of England  NHS Trust“, Sali Pejn i dodala da su deca sve manje sposobna da drže olovku jer nemaju osnovne veštine pokreta.

Prema njenim rečima, za držanje i pomeranje olovke potrebna je snažna kontrola mišića u prstima, a deci je neophodno pružiti mogućnosti da razviju ove veštine.

“Lakše je dati detetu tablet nego ga podsticati da razvija mišiće kroz igru kockicama, seckanjem i lepljenjem ili da vuče igračke i konopce. Zbog toga, oni ne razvijaju osnovne veštine koje su im neophodne za držanje olovke”, navodi Pejn.

Šestogodišnji dečak, Patrik, već pola godine ide sedmično na radnu terapiju kako bi razvio snagu u kažiprstu i olovku držao pravilno, sa tri prsta.

 

Njegova majka, Laura, krivi sebe jer mu je davala da se igra i koristi tehnologiju više nego standardne igračke.

“Kada je počeo u školu kontaktirali su me jer su zabrinuti pošto je držao olovku kao što su pećinski ljudi držali štapove”, kazala je Laura dodajući da dečak nije mogao olovku držati drugačije ni naučiti da piše zato što je nije pomerao precizno.

Ona je dodala da mu terapija pomaže dosta, a da su i kod kuće promenili navike i pristup tehnologiji.

 

Radnu terapeutkinju u pedijatriji, Melsu Prunti koja je specijalizovala terapiju za decu sa teškoćama u pisanju, brine rast broja dece koja kasno razvijaju rukopis uzrokovan prevelikom upotrebom tehnologije.

Iako nastavni plan za niže razrede ima ciljeve koji se tiču rukopisa za svaki razred, različite osnovne škole na različite načine posvećuju pažnju rukopisu, i u nekima se uz olovke koriste i tableti. To prerasta u problem kada deca van škole provode dosta vremena koristeći tablete, upozoravaju stručnjaci.

Oni ukazuju i da je neosporno da je tehnologija promenila svet u kojem odrastaju deca i da ona ima pozitivnih efekata ali su s druge strane sve više prisutni sedalački načina života i virtuelne društvene interakcije uz upotrebu interneta od kuće.

Izvor: The Guardian

To Top