KEREFEKE

4 STVARI KOJE BI VASPITAČI VOLELI DA ZNATE

 

Vreme koje deca provode u vrtiću veoma je važno za njihovo odrastanje i rani razvoj. Kako bi roditelji bili sigurni da je njihov mališan na najbolji način iskoristio sve prednosti koje obdanište pruža, potrebno je da ostvare dobru komunikaciju sa vaspitačima i od njih saznaju kako tome mogu da doprinesu.

 

Proces učenja deteta odvija se neprekidno, bez obzira da li u vrtiću slaže slagalicu ili otkriva značenje novih reči dok mu kod kuće čitate priču za laku noć. Zato je važno da edukatori i roditelji rade u tandemu kako bi omogućili mališanima da razviju svoj potencijal za učenje. Vaspitači dobro znaju koliko su značajni takvi zajednički napori – zato organizuju roditeljske sastanke i otvorena vrata. Nikada nije kasno da se uključite, uz četiri stvari koje bi vaspitači voleli da znate.

 

1.     RODITELJI IMAJU VAŽNU ULOGU

Neosporno je da roditelji imaju ključnu ulogu u odgajanju i vaspitavanju deteta kod kuće. Ipak, kada vaš mališan krene u vrtić, nije dovoljno da ga samo zagrlite i poljubite uz reči „Mama će brzo doći po tebe“. Iako ćete tako umiriti dete, takođe je važno da preduzmete još neke korake kako biste pomogli i vaspitačima, što će se dodatno pozitivno odraziti na dečji razvoj. Kao prvi edukatori u životu svog mališana (uz vas je prohodao i izgovorio svoje prve reči), možda ćete se sada osetiti pomalo izostavljeno i isključeno iz procesa njegovog učenja i odrastanja. Ipak, trebalo bi da pružite ruku vaspitačima kao ravnopravnim partnerima u narednim fazama dečjeg razvoja i osigurate da budu u toku i obrate pažnju na stvari koje ste primetili kod svog deteta kako bi podstakli njegov napredak. Da li vaš mališan uči na osnovu ovoga što vidi ili kroz praktične aktivnosti? Koliko dugo možete da mu održite pažnju? U kojim prilikama je dete najviše naučilo? Važno je da vaspitači znaju takve stvari kako bi mogli da se opredele za metode učenja koje najbolje odgovaraju potrebama vašeg mališana.

 

2. REZULTATI ISTRAŽIVANJA UKAZUJU NA ZNAČAJ SARADNJE IZMEĐU RODITELJA I VASPITAČA

Istraživanja pokazuju da kada su porodice uključene, deca bolje akademski napreduju i njihov socijalni razvoj odvija se u pozitivnom smeru. Vaspitači su posvećeni uspostavljanju saradnje sa vama i vašom porodicom radi dobrobiti vašeg mališana i stvaranja podsticajnog okruženja za učenje. Benefiti za decu u ranom uzrastu mogu da deluju previše opšte ili dugoročno. Ipak, baza za uspeh počinje da se formira u ranom detinjstvu i nastavlja da se nadograđuje kasnije tokom života kroz dobre ocene u školi, redovno pohađanje nastave, pozitivne stavove i ponašanje i veće učešće u visokom obrazovanju. Iz tog razloga je važno da se posavetujete sa vaspitačima o metodama i strategijama uz pomoć kojih možete da se uključite u proces učenja mališana.

 

3. KLJUČ LEŽI U KOMUNIKACIJI

Za edukatore u vrtiću komunikacija sa porodicama predstavlja jedan od najvećih prioriteta i zato često koriste različite metode kako bi je ostvarili. Najbolje je da porazgovarate sa vaspitačima o mogućnostima komunikacije, kako bi ih oni prilagodili vama i vašoj porodici. Takođe se raspitajte kako možete da saznate više o edukativnom programu koji vaše dete pohađa i ostalim aktivnostima u kojima učestvuje u vrtiću. Istaknite i način na koji obično komunicirate, bilo da je to putem mejla, poruka, poziva telefonom ili sveske sa napomenama koju ostavljate u dečjem rancu.

4. VASPITAČI ŽELE DA ZNAJU ŠTA JE TO ŠTO VAŠU PORODICU ČINI POSEBNOM

Vaše specifično porodično okruženje takođe je relevantno za dobru saradnju sa vaspitačima. Informišite edukatora o posebnostima koje definišu vašu porodicu i načinu na koji odgajate svog mališana, kao i o promenama i izazovima sa kojima se suočavate a koji mogu da utiču na dečje stavove i ponašanje u vrtiću. Upoznajući se sa karakteristikama i vrednostima koje vašu porodicu čine jedinstvenom, unapređuje se sposobnost vaspitača da podrže pravilan razvoj vašeg deteta. Moji roditelji uvek su nastojali da vaspitači znaju da sam odrastala u multijezičnoj sredini, u porodici imigranata kojima engleski nije maternji jezik. Ne samo da je zahvaljujući toj informaciji moja vaspitačica bila upoznata sa tim da mi je potrebna dodatna pomoć da savladam engleski jezik već je konstantno podsticala moju radoznalost i otvorenost ka novim idejama i saznanjima. Tako sam u vrtiću stekla obrazovanje koje je bilo usmereno na razvoj mojih uočenih prednosti i rad na nedostacima.

Izgradnja mostova između vaspitača i roditelja važan je korak u pružanju podrške dečjem učenju i razvoju. Deliti informacije i saznanja znači brinuti o najmlađima, zato je važno da toga sa obe strane bude što više.

 

by Anna Chulack

 

To Top