KEREFEKE

DOSADILO VAM JE DA DETETU ČITATE ISTU PRIČU? POSTOJI DOBAR RAZLOG ZAŠTO BI TREBALO TO DA ČINITE…

 

Da li ste znali da svake večeri kada čitate svojoj deci, a oni izaberu svoju najdražu knjigu (onu koju ste pročitali više od 50 puta), zapravo ih pripremate za akademski uspeh? Možda ćete se zapitati da li je ponavljanje jedne te iste priče korisno, a odgovor je da.

 

 

DECA VOLE PONAVLJANJE

Preferiranje poznatog, a ne novosti, uobičajeno je u mlađem dobu i odražava ranu fazu procesa učenja, a s godinama i iskustvom interesi deteta prelaze na traženje novosti.

Maloj deci treba duže vremena za procesuiranje podataka jer brže zaboravljaju.

Na primer, deca koja su napunila godinu dana nauče redosled novih radnji dvostruko brže od dece koja imaju šest meseci. I dok se 1,5-godišnjak obično seća niza novih radnji tokom dve nedelje, dvogodišnjaci pamte tri meseca.

 

 

KAKO DECA UČE PONAVLJAJUĆI?

 

Čitanje iste priče četiri puta, umesto dva puta, poboljšalo je tačnost 1,5 i dvogodišnjaka u pamćenju priče.

Čitanje iste knjige takođe pomaže deci da nauče nove reči, posebno za decu uzrasta od tri do pet godina, što je jako važno za razvoj bogatog rečnika.

Možda ne mislite kako su dečje knjige složene, ali sadrže 50% više retkih reči od televizijskih dečjih emisija, pa čak i razgovora studenata.

Ponavljanje pomaže učenju složenih informacija omogućavajući detetu da se usredsredi na različite elemente iskustva i pruža mogućnost postavljanja pitanja i povezuje pojmove kroz raspravu.

 

KAKO POMOĆI DETETU?

 

Sledeći put kad vaše dete ponovno zatraži da mu čitate istu knjigu, setite se da je to važan korak na detetovom putu učenja.

Možete podržati daljnje mogućnosti učenja u tom poznatom kontekstu usredsređivanjem na nešto novo pri svakom prepričavanju.

Jedan dan se usredsredite na pomnije gledanje slika, a sutradan se usredsredite na tekst ili neka dete dopuni reči u rečenici.

 

 

Osim toga, možete povezati priču sa stvarnim događajima u svetu vašeg deteta.

Ova vrsta razgovora u širem kontekstu je izazovnija i dodatno pomaže dečje kognitivne veštine.

Njihove interese možete graditi i nudeći knjige istog autora ili slične teme.

Ponudite širok izbor knjiga, uključujući informativne knjige koje daju više uvida u određenu temu, ali koriste prilično različite strukture priča i složenije reči.

Zapamtite, ova će faza proći. Jednog dana pojaviće se novi favorit, a trenutni će se vratiti na policu s knjigama.

 

https://www.index.hr/mame/

 

 

http://sasabooks.blogspot.com/

 

To Top